pondělí 7. srpna 2017

Intermezzo

Kupí se otázky:

Jak vypadají albergue a kolik stojí?
Různě a různě - cena není vždy zárukou kvality, čistoty a vybavenosti - obecně albergue municipal jsou spíše levnější a s mnoha lůžky ( od 50 - 150). Ráno je musíte opustit někde do 8mi, někde do 9ti hodin. Nesmíte tu zůstat dva dny po sobě - ale natrefila jsem v jednom albergue v Pamploně na muže, který tam spal už 6 týdnů, protože ve městě pracoval a bylo to pro něj nejlevnější ubytování. Ale nebyl to poutník, možná je pravidlo určeno jen poutníkům.
Nejlevnější albergue byl za 5 euro, byl čistý, příjemný, s bazénem na zahradě. Další za 5 euro byl kolem kostela v Cacabelos - minikomůrky po dvou postelích.
Několikrát jsem platila 8 eur, ale většina albergue byla za 10. Nejdražší byl za 15 ve městě Leon, ale bonus byl gotická katedrála hned vedle:)
Nejčastěji jsou v albergue palandy - někdy s tvrdými matracemi, někdy s měkkými, proleželými. Postele obvykle vržou při sebemenším pohybu. Málokdy jsou pokoje rozděleny na mužské a ženské - jak kdo přijde, tak si lehne. Někde dokonce dostanete přidělené číslo postele.







Jaké jsou po cestě toalety?
V 99% velice čisté, i v barech v těch nejmenších vesničkách. Cesta vesnicí je samý nevábný flekanec od krav ( kravíny jsou často přímo v centru -  i vedle kostela), ale veřejná WC jsou rozhodně lepší než u nás.

Jak je to po cestě s vodou?
Ve Španělsku je pitná voda v téměř každé kašně. Když ne, je označená jako nepitná. Takže není problém si vodu načepovat - jediný problém je na to myslet včas. Pak se může stát, že cesta vede i 15 km bez vody a bez možnosti si ji někde koupit nebo načepovat. Mně se to stalo jen jednou - hned druhý den cesty, pak už jsem si dávala pozor, protože jít ve 30°vedru a bez vody - blbá kombinace:)

Co je na cestě nejhorší?
Nic a všechno - je to taková směs dobrého spánku, počasí, terénu cesty, fyzické kondice, psychického rozpoložení a počasí. A i když všechny tyto podmínky jsou si náhodou podobné, stejně je každý den úplně jiný.
Na téhle cestě bylo pro mě nejhorší spát v dusnu a vedru. A chodit ve 35°vedru - hlavně zpočátku - ledviny nestíhaly a já byla pořád opuchlá - za týden se to srovnalo a tělo se perfektně zadaptovalo. Někdo má velké problémy se spánkem mezi dalšími 5 - 40 spícími, někdy chrápajícími lidmi. To mi tak nevadilo, dovedu se od toho "odstřihnout", ale někdy jsem nespala bolestí zad nebo nohou. Asi dvakrát jsem vyšla ráno jen asi po tříhodinovém spánku.

Kolik peněz je potřeba na den?
Když jsem byla na Severní cestě v roce 2010, stačilo nám s kamarádkou 20 eur denně dohromady. Když jsme to přetáhly, jiný den jsme zase ubraly. Teď mi 20 euro nestačilo samotné na den. V průměru jsem utratila 25 - 30 euro denně. Myslím, že to je spíš spodní hranice, moc jsem neutrácela za jídlo, za služby. Jen jednou jsem využila praní v pračce za 2 euro.

Jak se lze dostat do Sain Jean Pied de Port?
Letěla jsem z Prahy do Madridu a z Madridu do Pamplony. Tam jsem přespala, vyzvedla si poutnický credencial a druhý den jsem jela autobusem přes Roncesvalles do Saint Jean Pied de Port ( 22 euro).






Žádné komentáře: