pondělí 31. července 2017

Pouť - den 21

1.7. Úryvky z deníku

... Dnešní cesta vede z hor zase do údolí - prudké klesání. Potkávám Agapia z Řecka a jdeme několik kilometrů spolu. Je mu 70 ( sedmdesátiletými staříky se to na caminu jen hemží:) a v Řecku vodí turisty na Olymp a jiné hory. Tady je poprvé a zřejmě taky jeden z prvních Řeků. Chce camino v Řecku zpopularizovat. Pořád se usmívá, říká, že tak šťastný jako tady, už nebyl hodně dlouho. A plánuje, že další rok půjde znovu, tentokrát z Francie.
... Molinaseca je výstavní městečko, Agapios si tu dává snídani, já pokračuji dál - do Ponferrady. Zavolal mi kamarád Robert z minulého Camina (před sedmi lety) - je to Skot, taky sedmdesátník  znám ho dobře, protože už několikrát byl u mě a mojí kamarádky v Čechách. Žije sám, tak jsou cesty do Čech i jinam vzpruhou v jeho dost osamělém životě. V Leónu žije a pracuje jeho dcera, on jí jel zrovna navštívit a koupit jí auto, volá mi, že mě někde navštíví. Pak se ale rozhodne, že půjde camino z Ponferrady se mnou, kupuje si bágl, spacák a dnes se máme potkat - a já najednou cítím, že takovéhle plány mi kříží cesty - doslova ztrácím rytmus. Přesto čekám, ale první, co mu říkám je, že ano, dnes můžeme jít spolu a povídat si, zítra ale půjdeme každý svou cestou, svoje camino. Když se potkáme, dobře, když ne, není to špatně. Nerad, ale souhlasí. A tak jdeme v horku 15 km společně až do Cacabelos.
... Dnes mám v nohách 32 km, horko přes 30°
... Albergue se vine do půlkruhu kolem kostela, jsou to OSB deskami oddělené minipokojíčky pro dva. Jdeme s Robertem na večeři a potkáváme Agapia - kluci si mají co povídat a já platím a mizím, jsem unavená, došli jsme až kolem páté a celé odpoledne na plném slunci mi dneska dalo zabrat.



na cestě ještě tma 
ztrácím výšku
Když procházím těmito vvesničkami, mám živý pocit, že ještě pamatují středověký poutníky






Molinaseca, v dálce Pnferrada



v 8 ráno ještě nikde nikdo...


Křížek pro poutníka, co zemřel přímo na cestě - bylo mu něco přes 70

Templářský hrad v ponferradě
Robert ze Skotska 





Albergue kolem kostelních zdí

Žádné komentáře: