sobota 22. července 2017

Pouť - den 2

12.6. Úryvky z deníku
... Ráno mi stačí 15 minut, abych se sbalila a vyrážím na cestu. Všechny věci, co jsem včera prala, mi neuschly, ráno je mlha a mrholí. Vytahuju povlak na bágl. Přicházím o všechny nádherné výhledy, jsem sama, mlha přede mnou, mlha za mnou, ticho, poslouchám vlastní kroky a svůj dech. Dojdu asi po dvou km do Orrison a dávám si svou ranní kávu a malou snídani. Tady je ruch, sjíždějí se sem taxíky, které vozí poutníkům bágly. Neodsuzuju to. I bez báglu je pouť pořádný záběr a někdo by to bez toho těžko zvládl. A taky je to o penězích. Když jich nemáš nazbyt, ani tě tahle služba nenapadne.
... Překvapuje mě, jak je stoupání po asfaltce pohodlné a docela nenáročné. Pořád čekám na nějaký pořádný pyrenejský prudký stoupání a ono je až asi kilometr před vrcholem. Cesta se jmenuje Route Napoleon - že bych šla v jeho stopách? Taky se tu někde odehrál boj mezi Rollandem a Maury, nebo možná Basky, kdo ví.
... Nahoře se mlha konečně trhá na cáry a odhaluje nádhernou krajinu a já jsem si jistá - v horách se cítím jinak - líp - šťastně:)
... Klesání je náročnější než stoupání, ale kolena drží, jen cítím paty a prsty. Tyhle pohory se mi nevyvedly tak, jako ty minulý, jsou těsnější a i když je mám už 6 let, vypadá to na potíže...
... Když dojdu do Roncesvalles, nechce se mi tam už v jednu hodinu zůstat v obrovský ubytovně. Přemýšlím, že půjdu dál.
... Cesta jde po rovině, loukami i lesem. Přes cestu se mihnul had, vidím klikatici  - zmije! Cvíli stojím na místě, proplazil se na hranici světla a stínu , který vrhají stromy tmavého lesa, do kterého právě jdu. Když ho opouštím, všimnu si cedule - les čarodějnic:)
... V Espinal je albergue nad hospodou. Lokál je tmavý, špinavý a nepříjemný, ale albergue nad ním je přímo luxusní. Na spaní jen jedna místnost - spí tu 8 chlapů a já. A jeden chrápe už teď.

Potkávám poprvé 70tiletého Francouze Jeana Paula. Ještě nevím, jak se jmenuje, ale  teď už vím to, co jsem ten den nevěděla, že ho budu ho potkávat často - až do Santiaga:)))

Ušla jsem asi 26 km












Navarra -jsem ve Španělsku 


























Žádné komentáře: