úterý 25. července 2017

Pouť - den 12

22.6. Úryvky z deníku

... Po dlouhé době jsem se hodně dobře vyspala:), i když mě už v pět hodin vzbudil hluk, který dělala paní, co jsem si ji pojmenovala Kanárková podle barvy jejího trička. Ten hluk postupně probouzel i ostatní a nakonec jsem vyrazila už pět minut před šestou - ještě byla tma. Šla jsem svižně s muzikou v uších, takže už po osmé jsem měla 10 km za sebou a chuť na prvnín kafe.
... San Anton je zvláštní místo - kostel spojený s klášterem. Dnes už ruiny, ale od 12. století  to prý byl hospic pro poutníky, zdejší mniši tu uzdravovali poutníky s "ohněm sv. Antonína", což byla otrava námelem, když se chleba pekl ze špatné mouky. Kříž sv. Antonína má podobu řeckého písmene "tau" a v Bibli se o něm mluví jako o ochranném symbolu - zdejší mniši jej nosili a dávali ho taky poutníkům jako ochranu před neštěstím a nemocemi - stal se jedním ze symbolů Svatojakubské cesty.
... Na dohled je velký kopec a na jeho úpatí malebné městečko Castrojeriz. To, co je na dohled, je ale ještě nekonečně daleko, protože cesta vede rovně po asfaltové silnici a zase je vedro - asi 35 stupňů.
... Pokračuju k jedinému kopci za městem - stolové hoře. V tom horku docela namáhavý výstup, nahoře plošinka asi 200 metrů a zase hned sešup dolů a do dálky se ztrácející cesta rovinou. Tady začíná "masata" - rovina, ve které se nedá schovat před horkem, před deštěm, větrem...myslím, že to vedro je přeci jen snesitelnější možnost. A tělo už se zadaptovalo, moje ranní otoky vymizely, nepiju už tolik litrů vody, ale zpocená jsem hned prvních pět minut chůze pokaždé.
... Docházím do vesničky Itero de la Vega, než stačím najít albergue, odchytí mě pán u supermarketu, že prý má hned vedle hostel - za 10 euro pokoj pro dva. Neváhám - a seznamuji se s mladou Japonkou ( 34 let) Eriko.
... Dnes si jdu koupit večeři do restaurace:) - za 6 euro - super!
... Volal Jirka, že náš kocour pravděpodobně umřel - nejspíš se otrávil otrávenou myší - vždycky, když jsem pryč, děje se něco se zvířaty. Před lety umřela stejným způsobem kočka, když jsem byla na horách v Kitaji. Už kočku doma nechci...
... Ušla jsem 32 km
Dřív, než zakokrhá kohout






Čahoun Florian - Němec, zdravotní bratr
San Anton

Castrojeriz



Mám nový problém
A další...


Vzhůru na stolovou horu

Když se ohlídnu zpátky...
A tohle mám před sebou...
pranýř
Kuskus, vegetariánské burgry a zelenina - 6 euro:)

Žádné komentáře: