pondělí 13. května 2013

Dobrý svět

je knížka pro děti od 6ti let. Moc se mi líbí, stylem vyprávění mi připomíná knihy Daisy Mrázkové, které mám taky moc ráda (hlavně kvůli jejím vlastním ilustracím). Tuhle knížku napsala Alena Ježková. Právě jsme s dětmi dočetli její Staré pověsti české a moravské a knížku o Karlu IV. - s krásnými a historicky věrnými ilustracemi Renáty Fučíkové.


Knížku Prahou kráčí lev jsem četla už dávno - doporučuji maminkám, co se chtějí toulat Prahou se svými malými dětmi - třeba je příběh inspiruje


Ale zpátky k Dobrému světu. O vyprávění se střídají tři sourozenci: Markéta, Ema a Marek. Jazyk se přizpůsobuje jejich věku a zájmům - Markétka ráda píše, Marek chce být malířem jako jeho strejda a Ema má svůj fantazijní svět - je nejmladší. Přemýšlela jsem, jestli by se knížka líbila i dětem - donesla jsem ji do školy a zeptala se čtvrťáků, jestli si ji chce někdo přečíst a pak o ní povědět - že jsem zvědavá na jejich názor. Holčička, která ji četla, byla nadšená. Vypadalo to, že opravdu, že ne proto, že by mi chtěla "udělat" radost. O ilustracích si děti myslely, že jsou 3D (jenže u knížky z knihovny nebyly brýle) - tak nevím, mě moc neoslovily.
Přeju příjemné počteníčko - a kdyby se knížka náhodou nelíbila, dejte vědět, ráda si přečtu i opačný názor:)

Žádné komentáře: