neděle 3. ledna 2016

Sedmdesátá a osmdesátá

Dva filmy na Nový rok
Fair play http://onlinefilmyzdarma.eu/film.php?nazevf=269_fair_play

Občanský průkaz http://www.csfd.cz/film/257750-obcansky-prukaz/prehled/
Dobře načasováno - zase je proč vidět svět kolem o něco pozitivněji, protože tohle bylo fakt hrozný.
Mluvila ke mně z filmů spousta detailů - plastový cukřenky, přímo jsem cítila látky, ze kterých byly trička, šaty, tapety, dederonový zástěry, oranžovo - červeno - bílé tapety s velkými vzory, plastový napodobeniny skla, teplákový soupravy....vzpomněla jsem si taky na to, co už si dneska každý představit těžko dovede:
fronty na vánoční stromky
fronty na maso
fronty na ovoce a kilo mandarinek, banánů, třešní maximálně
zamluvit si na svátky veky a pečivo
v sobotu odpoledne a v neděli všude zavřeno
ve vlacích blízko hranic kontroly občanek
v první třídě jsme měli paní učitelky, ve druhý jsme se museli učit říkat soudružko
pracovní soboty
1. máje v průvodu v pionýrským kroji - povinně
povinné praporky na oknech
vánoce s malým v
všude prázdný hesla - nejčastěji na rudým pozadí
k přijímačkám na SŠ a VŠ "doporučení" politická
kolonky - otec, matka - členem KSČ do roku 1968, po roce 1968
v 18ti první volby - lístek s jedním kandidátem vhodit do schránky - povinné
2 roky vojny pro kluky - povinně
přihláška jen na jednu vysokou školu, v případě neúspěchu - pracovní proces
protože nepracovat znamenalo zadělat si na velký problém

Zase jsem si uvědomila, proč mám mít ráda současnost, i když je občas chaotická, nepřehledná, plná problémů. Ale vždycky máme volbu a můžeme to sami změnit.





Žádné komentáře: