pondělí 12. května 2014

Začaly jsme Reynkem

hodina a půl bludištěm s brýlemi  na detaily - tolik mravenčí práce hrotem do destičky - potom monotyp a tisk...smekám ... a cítím to hluboké ticho k práci, usebrání, zastavení, přemýšlení, klid
Jen nechápu, proč ke koupi  A-trojkový plakáty, nepochopitelně zvětšený Reynkovo originály velikosti malýho notýsku....oh ta komerce:(
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1185258379-cesty-viry/313298380030003-druhy-hlas/
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1186292428-blazen-jsem-ve-sve-vsi/20456226264

A pak...naočkovaná Rosou
http://www.rosamitnik.cz/2014/05/pokoje-ii-aneb-moje-poprve.html
- hurá do Pokojů2 na Malou Stranu
Jenže po Reynkovi - a jeho nejméně stovkou poctivé práce mi instalace mnoha studentů z mnoha českých uměleckých vysokých škol najednou připadaly.....prázdné....plytké...bez nápadu...když už nápad, tak ten prvoplánový...chaotické....místy až.... No nevím, byla jsem z toho  rozpačitá, že by generační problém?


 tady konečně na zdi řemeslo, výpověď - to se mi líbí
za 5 minut? za 10 minut? 
 vyfocené černé čtverce na černém pozadí - inspirace 80 let stará ( že ano, pane Maleviči?
 proč?
 alespoň vtipné



 Toto se mi líbí♥
A co vy, co jste byli - líbilo? nelíbilo?


2 komentáře:

Pavla Richterová řekl(a)...

To není generační problem. To je ted trend uměleckých vysokých škol. Hlavně KONCEPT, který nikdo ani neumí a pak vznikají takové "nepochopitelnosti" z kterých není na rozpaku nejen nezávislý divák ale i sám student umělecké školy. Měli by se více vracet k dobrému řemeslu, dá se taky dělat lehce konceptuálně. Nejhorší je, že lidi si asi myslí, že je to dobré - nejvíce ti, kteří tomu nerozumí a hltají vše konceptuální a nepochopitelné, protože si myslí že to je to pravé umění. Jéé jak já jsem se už na výstavách narozčilovala :-) Na tyto už fakt nechodím.

Jana Burianová řekl(a)...

Pavli, vystihlas to přesně - chybí řemeslo, zaujetí, poctivá práce, hledání, individualita. Nejvíc je mi líto, když vidím, co dokážou děti v obyčejných školách, na ZUŠkách a pak - po letech, když se dostanou na vysněnou VŠ - tak tohle? Uf!