čtvrtek 2. května 2013

Možná to stihnete



zítra:
Nakladatelství Meander srdečně zve do Švandova divadla ve čtvrtek 
2. května v 17.15 na křest dvou knih úspěšného francouzského spisovatele oceněného mnohými cenami, který velmi rád píše také pro děti, Daniela Pennaca:
Kamo a já - Kamo - Nápad století.
Ilustrace jsou dílem Tadeáše Kotrby.
Z knih přečte Viktor Limr.
Na flétnu zahraje Markéta Stivínová.
Daniela Pennaca jsem poprvé zaregistrovala, když jsem si přečetla jeho knížku Jako román.  Je zamyšlením o tom proč a jak čteme, co nám čtení dává. Úplně jiný pohled. Vzpomínám na nápad místo rozborů textu ve škole jen číst. 
Tahle knížka je pro děti. Hrdinové chodí do 5té třídy ( samí kluci) a chystají se do šestky, kde se jim budou střídat učitelé. Bojí se toho, všichni je straší. A tak je jejich milovaný učitel začne trénovat. Vtipné, oddychové, prima čtení pro děti, co už odrostly pohádkám. 

3 komentáře:

Helena Šilhánková řekl(a)...

Tak ty mě lákají i jako dospělou:). Možná o to spíš, že kolegyně syn jednu z těch knížek odložil nedočtenou, což dokazuje jen to, že ani dobří autoři se všem nezavděčí. A Vojta je náročný čtenář, jen tak něco ho nezaujme... Kdybych se k vám podívala dřív, snad bych se si stavila:).

Jana Burianová řekl(a)...

Právě Pennac v knize Jako román uvádí několik čtenářských pravidel, mezi nimi právo nedočíst knihu. Ctím ho. Komentáře mám ráda proto, že objevím nové blogerky, ke kterým bych se asi jinak nedostala. Tak jsem se zastavila u vás na návštěvě, zjistila jsem, že čteme podobné knihy a nadchl mě nápad s čtenářskými kluby, o kterých píšete. O něčem podobném jsem přemýšlela a nevěděla jsem, že už taková akce existuje. Určitě se k vám vrátím - přimlouvala bych se za štítky - nedohledala jsem knížky, o kterých jsem si chtěla přečíst♥

Helena Šilhánková řekl(a)...

Děkuji, štítky napravím (snad)! (Já jsem tak trošku "bloggerka" na baterky - většinou nenabité:). A o čtenářských klubech třeba někdy i víc. Mějte se hezky, těším se taky na další čtení nejen o knížkách.