středa 18. března 2020

Příběh s rouškami

Minulý týden převezli z 3měsíčního pobytu v nemocnici mýho tátu do Domova pro seniory. Neviděla jsem ho už 3 týdny. Bez pomoci po mrtvici nedokáže nic, ani si podat cokoliv, co je od něj vzdáleno víc jak půl metru. Vážím si všech, kteří se o něho starají...
V den, kdy pan premier na dotaz redaktora dost naštvaně tvrdil, že zdravotníci mají dost ochranných pomůcek a pokud ne, osobně jim je doveze, přišla o dvě hodiny později dcera s tím, že začne šít roušky pro porodnici v Podolí. Přečetla jsem si výzvu a začala šít taky... přidávalo se víc a víc dobrovolníků, tak jsem si řekla, že se zeptám, jestli roušky nepotřebuje  někdo, kdo je v mém dosahu. Zavolala jsem do Domova pro seniory a oni byli nadšení. Jen mě omráčil počet, který by potřebovali...400 ks. Má to logiku - směny se střídají, musí být čas na vyvářku, mandlování.  Jenže mi bylo jasné, že to sama nezvládnu. Poprosila jsem o pomoc 82letou maminku - s šicím strojem se kamarádí líp než já...a ona naštěstí souhlasila. První den jsme jich ušily 40....uf ( šít roušky 10 dní 7 hodin denně?)
Dnes mamka přišla s několika zlepšováky a zvládly jsme jich 120. Zítra si pro ně z Domova přijedou. Jednorázových roušek dostali asi 30 - směšný:(
Sleduji reakce na to, jestli nás rouška ochrání nebo ne. Mně stačí, že ochrání ostatní, kdyby někdo z nás byl přenašeč. Je to taková manifestace ohleduplnosti vůči ostatním.
A přemýšlím ještě o něčem - jaký dopad má používání jednorázových roušek na naše životní prostředí - ví někdo, jak se likvidují? Myslím, že je fajn, když budeme mít látkové roušky všichni doma, třeba se nebudeme stydět je nosit i při obyčejném nachlazení.







2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Je to skvelé a pohotové a tak prepotrebné!
U nás je za nenosenie rúšky už pokuta a konečne som ušila aj ja, rozošila som sa po rokoch ručne!
Obdivujem Vás!
Syn slúži cez víkendy na urgente a mal len dve papierové a dostal príkazom prijať podozrivú na koronavírus-u nás môžu rozkazovať, sme v Núdzovom stave, hoci majú špeciálny infekčný urgent vybavený ochranou, aj skafandrami, niečo sa fakt zanedbalo a riskuje sa so životmi!!
Alena

Tynka_125 řekl(a)...

U nás to vloni vypadalo úplně stejně. Také jsem šila roušky pro celou rodinu. Museli jsme se nějak zařídit, když jich vláda nebyla schopná zajistit dostatek. Navíc látkové roušky byly ekologické. Nebylo třeba je hned vyhodit. Nošení respirátorů mě ale moc neomezuje. Nosím ho jen v obchodě, venku si ho hned sundám.